#WATISEENAUDIOGRAM?
Audio is onzichtbaar en daarom niet interessant voor bijvoorbeeld Facebook of Twitter. Social Media platforms zijn namelijk alleen maar geïntresseerd in ‘rich content’ : beeld. Of nog liever: video.
Daar ligt dus een groot gapend gat. Maar daar is inmiddels een oplossing voor bedacht! Met een Audiogram kun je een audio fragment voorzien van beeld, video, tekst en/of ondertiteling. Daar wordt vervolgens een dynamische geluidsgolf aan toegevoegd om de aanwezigheid van audio te benadrukken. Dit mp4 (video-)file is een ‘native’ bestand; je kunt een Audiogram dus rechtstreeks uploaden naar elk gewenst social media platform. En dat is een enorm voordeel want audio delen op social media, inclusief je eigen branding en vormgeving was tot voor kort onmogelijk.
#ZICHTBAARGELUID
Onderzoek in Amerika door de publieke zender WNYC, die Audiogram ook heeft ontwikkeld, heeft uitgewezen dat een Audiogram gemiddeld 6 tot soms wel 8 keer meer interactie en ‘leads’ oplevert dan alleen een tekst- of foto link. En dat maakt Audiograms bijzonder interessant voor het promoten van radioprogramma’s, podcasts, audioboeken en elke andere vorm van audio content. Daarnaast is het een gegeven dat gemiddeld 80% van online video’s zonder geluid worden bekeken. Wil je je boodschap toch optimaal overbrengen dan kun je een Audiogram ook van ondertiteling voorzien.
Hi-Level Media Produkties werkte als eerste in Nederland met deze software en heeft inmiddels ruime ervaring met deze tool opgedaan.
Meer weten? Neem contact met ons op en we helpen je graag verder! Bekijk hieronder de Audiogram promo.