PROMOTIEFILM maken met jouw product

Wanneer je nadenkt over een promotiefilm maken, wil je dat jouw product of dienst op een enthousiaste en onderhoudende manier wordt gepresenteerd aan aan de je doelgroep. Bij een promotiefilm is het doel vanaf het begin vaak al heel duidelijk. Dit kan bijvoorbeeld meer naamsbekendheid zijn voor de diensten die je aanbiedt of het introduceren van een nieuw product. Welke doel je ook voor ogen hebt, wij hebben de kennis en ervaring in huis om die boodschap te vertalen in tekst, beeld en geluid. Wat is jouw verhaal en hoe kunnen we dat het beste vormgeven, dat is wat wij we in nauwe samenspraak tijdens het hele proces in het oog houden. Jij speelt als klant en tevens opdrachtgever voor het maken van de promotiefilm, dus ook een belangrijke rol in dit traject, want jij weet immers als geen ander welke boodschap je wilt overbrengen op jouw doelgroep. Alleen hoe? Daar komen wij om de hoek kijken!

DE MOGELIJKHEDEN van een promotiefilm maken

Vaak heb je van tevoren al een beeld in je hoofd hoe een video eruit moet komen te zien en wij luisteren graag naar jouw wensen. Daarnaast leggen we zelf ideeën op tafel op basis van onze ervaring. Samen proberen we tot een mooi concept te komen voor jouwe promotiefilm. Ons doel is om op basis van jouw kennis en informatie en onze expertise op het gebied van audio en video een sterke promotiefilm neer te zetten die optimaal is afgestemd op de beoogde doelgroep. Wij nemen je dus volledig mee in het proces. Op deze manier weten we zeker dat we effectief kunnen werken, en de doelgroep optimaal bediend wordt en hun interactie en engagement sterk zal toenemen.

promotiefilm maken

VIDEO’S VERSPREIDEN VIA MEERDERE KANALEN

Als jij een promotievideo laat maken, wil je deze waarschijnlijk via verschillende kanalen verspreiden. Daar zijn verschillende tactieken voor. De volledige versie wordt op de website geplaatst, een korte teaser video of samenvattende video, wordt ingezet op de verschillende social media kanalen . Denk aan bijvoorbeeld LinkedIn, Facebook en Instagram. En wij kijken ook welk formaat video op welk platform het meest optimaal is. Voor Instagram werken verticale video’s bijvoorbeeld beter dan standaard liggende (landscape) video’s. Daarom inventariseren we vooraf welke kanalen voor jouw video’s het beste zullen werken. Zo kunnen wij er rekening mee houden dat de video’s perfect passen in bijvoorbeeld jouw Instagram Stories en goed zichtbaar zijn in het Facebook overzicht van de doelgroep. Ook wordt er rekening gehouden met het doel van de verschillende social kanalen. Voor het ene kanaal kan naamsbekendheid het grootste doel zijn, het andere kanaal is misschien meer gericht op kliks naar je website.

WAT ER NOG MEER BIJ EEN PROMOTIEFILM maken KOMT KIJKEN

Met alleen een mooie video ben je er nog niet. Het beeld moet natuurlijk vanaf de eerste seconde een ‘scroll stopper’ zijn, maar ook het gebruik van de juiste muziek is heel belangrijk om de sfeer en het effect wat je wil bereiken te benadrukken. Denk maar aan een filmscene waar de muziek vaak een gevoel van spanning kan oproepen terwijl er in beeld eigenlijk niet zoveel gebeurd. Naast het monteren van de video is het uitzoeken kiezen van de perfecte muziek dus erg belangrijk. We leveren daarnaast ook de mogelijkheid om een professionele voice-over in te zetten om de boodschap van je promotiefilm nog beter te ondersteunen. We kunnen de video’s ook ondertitelen. Dat is handig voor mensen met een slechter gehoor of mensen die de video wel willen bekijken maar geen geluid aan kunnen zetten. Op bijvoorbeeld Facebook bekijkt zo’n 85% video zonder geluid. Kortom, we hebben alle tools in huis voor het realiseren van elk gewenste promotiefilm en horen graag hoe we je kunnen helpen om jouw ideeën om te zetten in een prachtig eindresultaat. Vaak wordt er in een promotiefilm ook gebruik gemaakt van een professionele voice-over.